marijuanabrasa

Direktlänk till inlägg 15 januari 2015

dag 29 - varför jag började blogga

Av marijuanabrasa - 15 januari 2015 19:31

jag har sedan länge tillbaka älskat att skriva och uttrycka mina känslor osv i text så därför började jag blogga. i början hade  jag sjukt mycket läsare, jag var 12-13 år och tyckte det var jättehäftigt och fortsatte och nu är jag här, 5 år har jag bloggat nu alltså och jag ångrar inte att jag började! tror nog att dom flesta som läser bloggar har en egen blogg men om du nu inte har det och funderar på att börja, BÖRJA! man vet aldrig hur långt man kommer i bloggvärlden. jag har i och för sig bloggat i 5 år och inte kommit någonstans men vad gör det? jag bloggar för att jag tycker att det är roligt! men visst blir det roligare om man får kommentarer och att statistiken höjs per dag. det skulle väl vara allas dröm som bloggar men ja. det gäller att hitta ett ämne som många intresserar sig av eller att DU SJÄLV är intressant och att folk vill läsa om vad du gör, har för tips osv. så det är bara att börja och se vart man hamnar. om man lessnar så ta en bloggpaus och om man känner för att sluta helt, gör det då! inte svårare än så.

tyvärr blir detta ett inlägg utan bild för orkar inte trycka fram någon bild och vet ingen som passar heller. så ja, är tråkig idag.. tyvärrtyvärr. sista dagen imorgon på 30-dagar listan!

 
 
Ingen bild

Botkyrka

16 januari 2015 15:21

Japp håller med, tycker att 99,99% av alla bloggar inte är läsvärda. Vad som väcker mitt intresse är kanske ointressant för någon annan. Alla har olika smak och det finns säkert en läsvärd blogg för alla smaker :)

Det är svårt att säga vad som gör en blogg intressant. Kort uttrycket är mina favorit bloggar - bloggar som inte handlar om något speciellt men som är stora vardagsberättelser.

Inte så intressant eller stimulerande att läsa en blogg där det står:

"I dag promenerade jag en halvtimme, det var skönt och jätteroligt tjohoo! Nu är jag hemma och ska sova. Hej då hörs i mon <3". :O

Fast vi inte tycker att det händer så mycket i våra liv så sker det massor av saker både runtomkring oss och inom oss hela tiden.

Vi observerar, reflekterar och tänker i stort sett hela tiden, på så sätt kan en helt vanlig promenad bli till en stor vardagsberättelse - om man lyckas med att sätta ord på sina tankar och känslor förstås.

Inte alltid så lätt faktiskt som många tror. Personligen tycker jag att du har lyckats med det på ett bra sätt ;D



marijuanabrasa

16 januari 2015 20:09

Haha tack men nu börjar jag bli nyfiken på vem du kan vara :O

 
Ingen bild

Botkyrka

17 januari 2015 19:45

Tack, tack för nyfikenheten :D

Jag är ... rösten från öknen .. skriet frånvildmarken .... ropet från avgrunden!

Nej nu blev jag för dramatisk .. hur som helst ger det en viss frihet att vara okänd. Om jag var känd skulle allt jag skriver och uttrycker relateras till vem jag är som person. Jag är inte en person jag är ORDET jag skriver.

Nu låter det helmysko eller som en thriller där man inte riktigt vet vem som är den skyldige haha. Kan ju självklart vid något tillfälle berätta lite om mig själv - men inte vid det här tillfället, så du får tyvärr fortsätta vara nyfiken lite till ;D

Ha en trevlig helg!

marijuanabrasa

18 januari 2015 00:29

Men :O

Detsamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marijuanabrasa - 17 maj 2015 00:22

jag har bestämt mig! jag ska byta bloggportal till nouw och det gör jag redan nu! detta är sista inlägget här på ett tag iallafall, får se om/när jag vill komma tillbaka hit. så om ni vill fortsätta följa mitt otroligt ''intressanta'' liv så kolla...

Av marijuanabrasa - 16 maj 2015 20:54

bilder från umeå: bilden överst är redigerad åt det mörka hållet så nej, så mörkt var det verkligen inte! köpte en topp av något slag men den får ni se i ett annat inlägg tillsammans med lite andra kläder jag beställt för ett tag sedan(när dom k...

Av marijuanabrasa - 15 maj 2015 00:01


nej jag har absolut ingenting emot hundar eller att man är hundägare men eftersom att jag är mer kattmänniska/kattägare till denna goding så: 1. katter luktar inte illa om pälsen/är mer hygieniska! och nej, alla hundar gör väl inte det men aldri...

Av marijuanabrasa - 14 maj 2015 15:46

varit på utemässan i stan, det var så sjukt kallt och jag hade absolut inte klätt mig för vädret, brrrr. nu ska jag fara till moster och äta eller något. bye ...

Av marijuanabrasa - 13 maj 2015 15:31


Weed - Marijuana

Kolla in min blogg jag har nu!
nouw.com/marijuanabrasa

översätt bloggen

56 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards